Ustawienia ogólne
Ustawienia wydruków możemy skonfigurować w dwóch miejscach:
Konfiguracja z pomocą
Ten proces przeprowadzi nas krok po kroku przez wszystkie wymagane ustawienia.

Ustawienia wydruków Core
Ustawienia wydruków zawierają wszystkie ustawienia związane z wydrukami, których dokładny opis znajdziemy poniżej.
Podpowiedź
Po skonfigurowaniu ustawień dla jednej firmy możemy je skopiować do innych firm. Służy do teg akcja Ustaw bieżące ustawienia dla wszystkich firm.
Ogólne

- Domyślny język raportów — wybrany język podpowie się podczas uruchamiania każdego wydruku z możliwością jego zmiany
Uwaga
Aby w pełni korzystać z funkcjonalności dla języków innych niż angielski, należy zainstalować pakiety językowe udostępnione bezpłatnie przez Microsoft na AppSource.
Pokaż warunki handlowe — decyduje o pokazaniu informacji o warunkach handlowych na wydrukach zgodnie z ustawieniami. Gdy jest domyślnie zaznaczone w ustawieniach, można tę opcję wciąż wyłączyć podczas uruchomienia każdego wydruku.
Podpowiedź:Możesz użyć tej opcji nie tylko dla Warunków handlowych, ale dla dowolnej stałej informacji do pokazania na wydrukach zależnie od jego rodzaju / języka / nabywcy. Jeżeli dodatkowa informacja jest różna dla każdego dokumentu zalecamy wykorzystanie do tego funkcji komentarzy.
Uwaga
Aby warunki handlowe były widoczne poza powyższym ustawieniem, muszą być one także włączone na stronie Warunki handlowe — ustawienia

Pokaż Razem do zapłaty — podsumowuje wartość do zapłaty pod wierszami dokumentu.
Podpowiedź:Poza wyświetlanie Razem do zapłaty, możesz zdecydować czy pojawiająca się kwota ma zostać pomniejszona o już wcześniej zaksięgowane płatności.Uwzględnij zaksięgowane płatności w Razem do zapłaty - pozwala uwzględnić w zaksięgowane płatności w podsumowaniu do zapłaty.
Wyświetl numer nabywcy/dostawcy w sekcji z jego danymi kontaktowymi - pozwala na wyświetlanie numeru dostawcy/nabywcy w nagłówku sekcji z jego danymi na każdym wydruku.
Naprzemienne kolorowanie wierszy - pozwala na naprzemienne kolorowanie wierszy wydruków sprzedaży, serwisu oraz zakupu.
Użyj adresu centrum kompetencyjnego – określa, czy na wydrukach zamiast adresu firmy powinien być używany adres centrum kompetencyjnego (jeśli przypisano je do dokumentu).
Nazwa PDF Wydruków - pole decydujące o tym, jak będzie nazwany plik generowany, jeżeli zapisujemy wydruk do PDF.
- nazwa domyślna, narzucana przez Business Central. Nie zawiera identyfikatorów w nazwiePrzykład: Faktura Sprzedaży.pdfNumer dokumentu- plik będzie nazywany według numeru dokumentuPrzykład: FS2408001.pdfTyp dokumentu + numer- plik będzie nazywany według typu i numeru dokumentuPrzykład: FakturaSprzedaży_FS2408001.pdf
Dokumenty Sprzedaży & Serwisu

Pokaż sekcje Płatnika
- Zawsze
- Nigdy
- Tylko gdy różne
Podpowiedź:Możesz wybrać, które sekcje wyświetlić na wydruku. Trzecia opcja oznacza, że gdy dane Nabywcy i Płatnika są takie same, tylko sekcja Nabywcy zostanie pokazana.Pokaż sekcje Adresu dostawy
- Zawsze
- Nigdy
- Tylko gdy różne
Podpowiedź:Możesz wybrać, które sekcje wyświetlić na wydruku. Trzecia opcja oznacza, że gdy dane Nabywcy i Adresu dostawy są takie same, tylko sekcja Nabywcy zostanie pokazana.Pokazuj NIP w dokumentach sprzedaży — pozwala na ustawienie, który NIP powinien się wyświetlić na wydruku:
- Brak
- Nabywcy
- Płatnika
- Wszystkich powyższych — czyli zarówno w danych nabywcy, jak i płatnika pojawi się informacja o numerze NIP
Pokaż Nr konta bankowego - pozwala na ustawienie widoczności Nr konta bankowego w sekcji Płatności. Jeżeli zaznaczysz tę opcję, konto bankowe przypisane do dokumentu zostanie pokazane w sekcji Szczegóły płatności. Jeżeli nie ma ono przypisanej wartości, nr konta pobierze się z Danych firmy
Pokaż Nr oddziału banku - pozwala na ustawienie widoczności Nr oddziału banku w sekcji Płatności. Jeżeli zaznaczysz tę opcję, Kod konta bankowego firmy przypisany do dokumentu zostanie pokazany w sekcji Szczegóły płatności. Jeżeli nie ma ono przypisanej wartości, wyświetli się Nr oddziału banku z Danych firmy
Dodaj do opisu — pozwala do opisu w wierszach drukowanych dokumentów sprzedaży dodać dodatkową informację:
- Nr zapasu — wartość pola Nr z wierszy o typie Zapasu lub Koszt dodatkowy
- Opis 2 — wartość pola Opis 2 z wierszy o typie Zapasu lub Koszt dodatkowy
- Nr zapasu + Opis 2 - obie powyższe opcje
- Brak
- Nr oznaczenia zapasu
- Nr zapasu 2
- Nr zapasu 2 + Opis 2
- Nr oznaczenia zapasu + Nr zapasu 2
Opcje wyświetlania metody dostawy — pozwala określić co powinno być wyświetlane:
- Kod
- Kod i opis
- Opis
Zaokrąglenie Rabatu % w fakturach — umożliwia ustawienie zaokrąglania wartości proc. rabatu w celu przejrzystszej prezentacji rabatów na wydruku
Podpowiedź:Ta opcja ma jedynie efekt wizualny. Na przykład, jeżeli zastosowany rabat na dokumencie ma więcej miejsc po przecinku niż 2, wartość końcowa zostanie policzona z oryginalnym rabatem, podczas gdy na wydruku zostanie pokazany rabat wg ustawionego zaokrąglenia. Podsumowując - nie wpłynie to na niepoprawne zaokrąglanie kwot na dokumencie sprzedaży/serwisu.Pokaż podpisy — decyduje o pokazaniu sekcji podpisów w wydrukach. Gdy jest domyślnie zaznaczone w ustawieniach, można tę opcję wciąż wyłączyć podczas uruchomienia każdego wydruku.
- Brak
- Wszystkich poniższych
- Wystawiający
- Odbierający
Pomija wiersze z ilością 0 w Fakturach - wiersze z ilością równą 0 nie będę wyświetlane na fakturach
Automatyczne uzupełnianie osoby wystawiającej — zaznaczenie opcji automatycznie przypisuje osobę wystawiającą dokument dla każdego wydruku (pole aktywne tylko w przypadku wybrania dla 'Pokaż podpisy' opcji 'Oba' lub 'Wystawiający')
Pokaż opis pracy — decyduje o pokazaniu pola Opis pracy w wydrukach. Gdy jest domyślnie zaznaczone w ustawieniach, można tę opcję wciąż wyłączyć podczas uruchomienia każdego wydruku.
Podpowiedź:Możesz użyć Opisu pracy do wyświetlania dodatkowych tekstów na wydruku. Jeśli chcesz umieścić ten sam tekst dla grupy dokumentów z np. tym samym językiem/nabywcą itp. zalecamy skorzystanie z opcji Warunki handlowePokaż komentarze — decyduje o pokazaniu komentarzy w wydrukach. Gdy jest domyślnie zaznaczone w ustawieniach, można tę opcję wciąż wyłączyć podczas uruchomienia każdego wydruku.
Podpowiedź:Możesz użyć Komentarzy do wyświetlania dodatkowych tekstów na wydruku. Jeśli chcesz umieścić ten sam tekst dla grupy dokumentów z np. tym samym językiem/nabywcą itp. zalecamy skorzystanie z opcji Warunki handloweWłącz pogrubienie komentarzy - ta opcja umożliwia pogrubienie wszystkich Komentarzy w wierszach dokumentu
Pokaż kontakt — pozwala na określenie czy w sekcji z danymi Nabywcy mają pojawiać się dane z nazwą kontaktu
Pokaż telefon/e-mail klienta — pozwala na określenie czy w sekcji z danymi Nabywcy mają pojawiać się dane kontaktowe takie jak telefon/e-mail
Pokaż atrybuty VAT — decyduje o pokazaniu sekcji z atrybutami VAT w wydrukach. Gdy jest domyślnie zaznaczone w ustawieniach, można tę opcję wciąż wyłączyć podczas uruchomienia każdego wydruku.
Podpowiedź:Jeżeli pole jest zaznaczone, Atrybuty VAT będą drukowały się na fakturze Sprzedaży, Korygującej i ProFormie, ale tylko jeżeli zostały jakieś przypisane.Pokaż klauzule VAT — decyduje o pokazaniu sekcji z klauzulą VAT w wydrukach, jeżeli jest uzupełniona na stronie Klauzula VAT
Pokaż Specyfikację VAT dla lokalnej waluty - dla dokumentów w obcej walucie zawsze pokazywana jest specyfikacja VAT w walucie lokalnej lub tylko gdy istnieje VAT.
Pokaż VAT jako — pozwala na ustawienie sposobu wyświetlania informacji o VAT na dokumentach sprzedaży i serwisu w formie:
- Stawki VAT — czyli wartości proc. VAT-u
- Identyfikatora VAT — czyli kodu identyfikującego VAT, ustawianego w "Ustawienia księgowe VAT" zarówno w wierszach dokumentu, jak i w sekcji Specyfikacji VAT
Dodatkowa uwaga do dokumentu — pole należy uzupełnić, jeżeli na każdym wydruku ma zostać umieszczona dodatkowa informacja poniżej wierszy/warunków handlowych. Np. ostrzeżenie o zmianie danych
Pokaż metodę płatności - pozwala na ustawienie widoczności metody płatności w sekcji Płatności.
Pokaż dodatkowy obraz (np. KRD) — zaznaczenie tego pola umożliwia wybranie grafiki, jaka ma się pojawiać poniżej wiersza z podsumowaniem kwot dokumentu oraz jej położenia. Zatwierdzenie tej opcji powoduje pojawienie się dodatkowego pola:
Dodatkowy element graficzny - w którym importujemy wybraną grafikę, np. informacje KRD.
Zaawansowana oferta sprzedaży - pozwala na włączenie dodatkowych opcji do spersonalizowania oferty sprzedaży, takich jak m.in. ukrywanie kwot, dodawanie podglądu zapasu. Pojawią się one na stronie żądania wydruku.
Automatyczne grupowanie
Podpowiedź:Jeżeli wybierzesz te opcje, PAMIĘTAJ o zapoznaniu się z informacją na stronie żądania. Zawiera ona informacje o zmianach, jakie zajdą na wydruku.Grupuj zestawy
Podpowiedź:Ta opcja służy do sprzedaży kilku produktów/zapasów (czyli wierszy w dokumencie) pod postacią jednego wiersza na wydruku. Np.:W zamówieniu:
- zlew - 3szt - 1797 zł
- syfon - 3szt - 105 zł
- uszczelka - 3szt - 51 zł
Na wydruku:
- zlewozmywak - 3szt - 1953 zł.
Poza powyższymi Ustawieniami wydruków CORE miejscem, gdzie dodatkowo możemy skonfigurować wydruki dokumentów sprzedaży oraz serwisu jest strona z Warunkami płatności. Została dodana na niej kolumna Ukryj termin płatności na wydruku. Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że podczas wydruku dokumentów sprzedaży lub serwisu z przypisaną metodą płatności, na wydruku pojawi się jedynie informacja z warunkami płatności bez konkretnej daty.

Dokumenty zakupu

- Pokaż nazwę magazynu - pozwala na wyświetlenie lub ukrycie nazwy magazynu w wydruku Zamówienia Zakupu oraz Faktury zakupu
- Dane konta bankowego - pozwala na wyświetlenie lub ukrycie danych konta bankowego w wydruku Zamówienia Zakupu oraz Faktury zakupu
- Termin dostawy na wierszach zamówienia zakupu - pozwala określić jaka data z wierszy Zamówienia Zakupu ma się wyświetlać. Dostępne opcje:
- Uzgodniona data dostawy
- Żądana data dostawy
- Planowana data przyjęcia
- Data zamówienia
- Pokaż ceny w wierszach Zamówienia zakupu - pozwala na wyświetlenie lub ukrycie cen w wierszach Zamówienia Zakupu. Jest to domyślna opcja, którą można nadpisać podczas wykonywania wydruku.
CMR

dwa pierwsze pola pozwalają na zdefiniowanie dwóch elementów graficznych, które będą wyświetlane na wydruku
Grupuj CMR po - pozwala na określenie elementu, zgodnie z którym wiersze CMR mają zostać zgrupowane na wydruku
Seria numeracji CMR.
Magazyn

Włącz wydruk listy inwentaryzacji
Pokaż numer półki - pozwala na pokazanie kolumny z tą wartością w wierszach wydruku.
Monity

W ogólnych ustawieniach możemy zdecydowac o widoczności poszczególnych dat w nagłówku monitu:
Pokaż datę księgowania
Pokaż datę dokumentu
Pokaż termin płatności.
Potwierdzenie salda

W ogólnych ustawieniach możemy zdecydować, który raport chcemy wykorzystać do pokazania potwierdzenia salda.