NAV24 Logo
  • Strona główna
PL | EN
Pokaż / Ukryj Spis Treści

Zarządzanie zamówieniami

Poniżej zostały opisane wszystkie strony, które umożliwiają zarządzanie zamówieniami kurierskimi.

Strona: Lista zamówień kurierskich

Zawiera listę wszystkich zamówień kurierskich.

Akcje

  • Utwórz nowe zamówienie - pozwala na utworzenia zamówienia kurierskiego, które nie ma żadnych powiązań z dokumentami wewnętrznymi - jest traktowane jako zamówienie wewnętrzne.
  • Aktualizuj status śledzenia - aktualizuje status dla wszystkich zamówień kurierskich. Jeżeli wystąpiły błędy podczas połączenia z serwerem, bądź zamówienie nie istnieje, status zmieni się na Błąd statusu.
  • Otwórz konfigurację kurierów - otwiera stronę do konfiguracji rozszerzenia.

Filtry

Pasek filtrów służy do dynamicznego i jak najprostszego w obsłudze ustawiania filtrów dla listy zamówień. Filtry można łączyć i używać wszystkich trzech, by ograniczyć ilość zamówień wyłącznie do interesujących Cię wyników.

  • Przewoźnik - pozwala pokazać wyłącznie zamówienia, które zawierają wprowadzoną frazę.
  • Status - po wybraniu statusu, pokazuje jedynie zamówienia, które posiadają wybrany status. Pusta wartość oznacza wszystkie statusy.
  • Odbiorca - filtruje zamówienia do tych, które w polu Nazwa odbiorcy zawierają wprowadzoną frazę.
  • Ukryj zamówienia wewnętrzne - ukrywa zamówienia oznaczone jako wewnętrzne, które nie zawierają powiązanych relacji z dokumentami systemowymi.

Pola

  • Nr zamówienia - zawiera systemowo wygenerowany numer, który jest używany do wewnętrznej identyfikacji zamówienia kurierskiego w systemie Business Central. Generowany na podstawie serii numeracji ustawionej w Ustawienia kurierów Nav24.
  • Logo - wizualna identyfikacja firmy kurierskiej, która obsługuje doręczenie przesyłki.
  • Nazwa kuriera - tekstowa identyfikacja firmy kurierskiej. która obsługuje doręczenie przesyłki.
  • Nazwa produktu - zawiera nazwę produktu/usługi kurierskiej, która została wybrana do realizacji zamówienia.
  • Status przesyłki - określa bieżący status zamówienia. Błąd statusu oznacza, że wystąpiły problemy z aktualizacją statusu. Spróbuj ponownie, jeżeli status po pewnym czasie się nie zaktualizuje, prosimy o kontakt w celu rozwiązania problemu.
  • Szacowana data doręczenia - przewidywana data doręczenia dla wybranego zamówienia. Data jest wyznaczana podczas tworzenia zamówienia i może ulec zmianie.
  • Nazwa odbiorcy - nazwa firmy, bądź imię i nazwisko, do którego została wysłana przesyłka.
  • Całkowita kwota brutto - całkowita kwota zamówienia, która została zapłacona w celu realizacji zamówienia. Zawiera cenę usługi, sumę wszystkich dodatków, zniżki, opłatę paliwową i VAT.
  • Typ zamówienia - określa, czy jest to zamówienie wewnętrzne, które jest niezależne od dokumentów systemowych.

Okienko pola informacji

Zawiera dodatkowe informacje dla aktualnie zaznaczonego rekordu.

  • Powiązane dokumenty systemowe - zawiera listę wszystkich dokumentów systemowych, które posiadają relację do zaznaczonego zamówienia.

Strona: Karta zamówienia kurierskiego

Służy do szczegółowego podglądu zamówienia kurierskiego.

Akcje

  • Utwórz nowe zamówienie - pozwala na utworzenia zamówienia kurierskiego, które nie ma żadnych powiązań z dokumentami wewnętrznymi - jest traktowane jako zamówienie wewnętrzne.
  • Edytuj zamówienie - akcja dostępna wyłącznie dla zamówienia, które nie zostało jeszcze poprawnie wypełnione i przekazane do realizacji. Otwiera kreator zamówienia, który zawiera wszystkie informacje, które zostały uprzednio wprowadzone.
  • Utwórz podobne zamówienie - akcja dostępna wyłącznie dla zamówienia, które zostało już opłacone i przetworzone. Otwiera kreator zamówienia, który zawiera wszystkie dane, które mogą ponownie zostać użyte dla nowego zamówienia. Wszystkie pola identyfikacyjne zostaną wygenerowane jak dla nowego zamówienia.
  • Aktualizuj status zamówienia - aktualizuje status otwartego zamówienia kurierskiego wraz z wpisami śledzenia przesyłki.
  • Lista zamówień kurierskich - otwiera listę wszystkich zamówień. Akcja przydatna, jeżeli strona została otwarta przez pomyślne utworzenie zamówienia poprzez kreator.
  • Pobierz etykietę - pobiera etykietę dla bieżącego zamówienia. Akcja dostępna jedynie dla utworzonego i opłaconego zamówienia.
  • Otwórz śledzenie przesyłki - otwiera stronę, która zawiera wpisy śledzenia z trasy przebytej przez przesyłkę. Akcja dostępna jedynie dla utworzonego i opłaconego zamówienia.
  • Utwórz reklamację - pozwala na utworzenie reklamacji dla danego zamówienia kurierskiego.

Strona: Śledzenie przesyłki

Służy do szczegółowego śledzenia przesyłki.

Pola

  • Status - status przesyłki, który został dostarczony przez GlobKuriera.
  • Opis - status przesyłki, który został dostarczony przez firmę kurierską.
  • Data - data i godzina, o której dany wpis został wprowadzony do systemu.
  • Lokalizacja - miejsce przebywania paczki w momencie dodania wpisu do systemu.
  • Numer - unikalny identyfikator przesyłki, który został dostarczony przez firmę kurierską. Umożliwia zewnętrzne śledzenie przesyłki. Przeważnie używane na stronie przewoźnika.

Okienko pola informacji

Zawiera dodatkowe informacje dla aktualnie zaznaczonego rekordu.

  • Powiązane dokumenty systemowe - zawiera listę wszystkich dokumentów systemowych, które posiadają relację do zaznaczonego zamówienia.

Na tej stronie
Masz pytania? 👉 Napisz do nas: produkty@nav24.pl ↑ Do góry