Ustawienia kont K/G
W kartotece Konta K/G należy wypełnić zakładkę Przeksięgowanie kosztów dla kont mających brać udział w przeksięgowaniu kosztów.

Kod domyślnego typu kosztu – należy wybrać ze zdefiniowanej przez użytkownika listy w Wybierz - Typy kosztów. Domyślny typ kosztu służy do mapowania przeksięgowania
Dodatkowe księgowanie kosztów – należy wybrać spośród dostępnych opcji:
Nie określono – pole wypełnione domyślnie w przypadku braku ustawień
Zgodnie z ustawieniami – oznacza, że system dokona przeksięgowania wg mapowania ustawionego w Ustawienia dodatkowego księgowania kosztów, jeśli takie ustawienia zostaną zdefiniowane. W przypadku braku ustawień w mapowaniu dodatkowe przeksięgowanie nie zostanie wykonane
Obowiązkowe – oznacza, że system dokona przeksięgowania wg mapowania ustawionego w Ustawienia dodatkowego księgowania kosztów, jeśli takie ustawienia zostaną zdefiniowane. W przypadku braku ustawień w mapowaniu księgowanie zostanie zablokowane i otrzymamy komunikat o błędzie
Bez dodatkowego księgowania – system nie zezwoli na dodatkowe księgowanie. Jeśli ustawienia w Ustawienia dodatkowego księgowania kosztów będą zdefiniowane, księgowanie zostanie zablokowane i otrzymamy komunikat o błędzie
Zespół kont – należy określić, do jakiego układu kosztów konto należy:
rodzajowych
kalkulacyjnych.
Uwaga
Aby rozwiązanie działało poprawnie należy przypisać odpowiednie konta do odpowiednich układów, zgodnie z ustawionym kierunkiem przeksięgowania w Ustawienia księgi głównej.